Timberland je značka, kterou proslavily její jedinečné „žluté boty“, a dále také kvalitní outdoorová obuv, oblečení, doplňky a další potřeby. Hlavním posláním značky je vyrábět kvalitní produkty a přispívat k pozitivní změně ve světě, ve kterém žijeme a pracujeme.
Pohodlí v jakémkoliv počasí
Historie Timberlandu se začala psát v roce 1952, kdy Nathan Swartz založil v USA společnost Abington Shoe. Firma se později přestěhovala do New Hampshire, do lokality mezi majestátní hory, lesy a řeky, jednoduše mezi „divokou přírodu“. Tato část USA je známá velmi rozmanitým a proměnlivým počasím. Střídají se tu horké letní dny s neočekávanými dešťovými a sněhovými bouřkami. To byl důvod, proč společnost zaměřila svoji pozornost právě outdoorovým směrem. Jejich hlavním zaměřením se stala výroba obuvi, oděvů a doplňků vhodných na použití do jakéhokoliv počasí.
Originální obuv, která definovala značku
V roce 1973 přišla značka se svými prvními nepromokavými botami „Timberland“. Všichni tyto robustní, vysoce kvalitní „žluté boty“ známe. Co se voděodolnosti outdoorové obuvi týká, tyto Timberland boty v obuvnickém průmyslu jednoduše stanovily nové standardy. Navíc inspirovaly lidi vyrazit ven do přírody.
Od pracujících mužů až k rapperům
Na samém začátku byla obuv Timberland určena pro lidi, kteří pracovali v továrnách a na stavbách. V 90. letech si značka našla další cílovou skupinu – rappery z New Yorku, kteří si boty Timberland adoptovali do svého módního a hudebního stylu, a vytvořili z nich cool záležitost.
Období expanze a inovací
Značka začala postupně expandovat. V roce 1980 se poprvé dostala i mimo USA a své produkty uvedla na trh v Itálii a krátce na to i ve Velké Británii. O několik let později představila společnost Timberland novou éru marketingu, kdy jako první obuvnická firma spustila reklamu v celostátní televizi. Rok poté rozšířila své portfolio o pánské a dámské oblečení a doplňky. V roce 1990 uvedla na trh také oblečení pro děti.
Originální výrobky
Během následujících let se značka zaměřovala převážně na výrobu originálních produktů. Představila například lehké turistické boty Timberland Trail Grip nebo profesionální obuv Mukluk. Na konci 90. let se začala značka zaměřovat na exkluzivní nepromokavé kožené oděvy a doplňky, a také na turistické a outdoorové potřeby. Timberland vysvětluje své poslání a příběh: je to o tvrdé práci, inovacích a lásce k přírodě.
Od pracujících mužů až k rapperům
Na samém začátku byla obuv Timberland určena pro lidi, kteří pracovali v továrnách a na stavbách. V 90. letech si značka našla další cílovou skupinu – rappery z New Yorku, kteří si boty Timberland adoptovali do svého módního a hudebního stylu, a vytvořili z nich cool záležitost.